Metodika upřesňuje jak provádět podrobný diagnostický průzkum zaměřený na stav předpínací výztuže osazené a předepnuté v mostních objektech (dále jen předpjaté výztuže). Konkrétně se týká dodatečně předpjatých betonových prvků nosné konstrukce, ale uplatnitelná je také pro předem předpjaté betonové prvky.
Uvádí, co všechno by měla tento diagnostický průzkum zahrnovat, jaké nedestruktivní diagnostické metody se k tomuto účelu dají využít, v čem se od sebe liší a pro jaké aplikace jsou nejvhodnější.
Metodika má správcům pozemních komunikací sloužit k tomu, aby měli jasnější představu o tom, jak k této diagnostice přistupovat a zejména jim upřesnit, jaké jsou současné možnosti, z kterých lze vycházet.
Tato metodika byla vypracována se státní podporou Technologické agentury ČR a Ministerstva dopravy v rámci programu Doprava 2020+, projektu č. CK01000108: Nové přístupy při diagnostice stavu výztuže předpjatých mostních nosníků.