Metodika popisuje jak postupovat při použití mleté granulované vysokopecní strusky (dále jen strusky) do betonu při výstavbě objektů dopravní infrastruktury, se zaměřením na použití do betonu pro cementobetonové kryty dálnic a silnic I. třídy. Struska může vstupovat jako složka cementu (CEM II/A-S a CEM II/B-S) či jako aktivní příměs při výrobě betonu. Metodika popisuje náhradu portlandského slínku struskou do 35 % hm. betonové směsi. Popsány jsou zkušenosti z realizace zkušebního úseku na dálnici D1 v roce 2018 a 2019, kde byly uplatněny postupy uvedené v této metodice.
Metodika navazuje na činnost pracovní skupiny Ředitelství silnic a dálnic ČR pro ověření životnosti cementobetonových krytů vozovek a vychází z výsledků projektů, které se tomuto tématu věnovaly v posledních letech, zejména ISPROFIN č.5001150001: Ověření nové receptury betonu pro CBK (ŘSD); TH03020404: Prodloužení životnosti cementobetonových krytů s využitím minerálních příměsí a směsných cementů (TAČR); LO1610: Dopravní VaV centrum (MŠMT).